söndag 23 september 2012

Kalaskort

Som vanligt sista tiden har mina kort oftast blivit snabbt gjorda men till ett barnkalas intalar jag mig att det inte spelar så stor roll. Man får hitta sina snabba vägar och en fyraåring kikar inte så mycket på kortet iaf. ;-)




Till det här kortet har jag letat fram mina akvarellpennor som har fått legat undangömda länge. Nu provade jag dem på akvarellpapper och självklart blev det skillnad. Tillräckligt bra till ett kalaskort och snabbt gick det.


Edwin är färglagd med distresser och har legat i mina gömmor ett litet tag. Är så tacksam för redan färglagda motiv när det blir stressigt att slänga ihop ett kort. Ska försöka sätta mig och färglägga någon dag och ha lite på lut.


Eller så behöver man faktiskt inga motiv alls att färglägga om man har fina papper som nästan gör sig bäst utan mer till. Ska nog införskaffa fler sådana papper för det går fortast om man har bråttom men ändå vill ge ett kort. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...